Wielki sukces Michała Święcha

Michał Święch

1 czerwca 2013 roku w Gdańsku (wyspa sobieszewska) odbył się VIII finał Mistrzostw Polski Młodych Ekonomistów. Pierwszy etap polegał na wypełnieniu online i przesłaniu wniosku, który zawierał kilkadziesiąt pytań zamkniętych, pięć zadań opisowych i jedno z wyliczania kosztów kredytowych ofert.

Następnie z każdego województwa wybierano jedną najlepszą pracę a z tych szesnastu tylko dziesięć i dwie rezerwowe. Nadesłano blisko 1000 prac. Ku mojemu zdziwieniu znalazłem się w pierwszej dziesiątce.
Po przekazaniu wszystkich wskazówek, w środę, 29 maja wyruszyłem pociągiem do Gdańska. Po przyjeździe i zakwaterowaniu odbyło się spotkanie organizacyjne - później mieliśmy czas na przechadzkę po plaży. W piątek po śniadaniu udaliśmy się do sali konferencyjnej, gdzie odbyły się warsztaty przeprowadzone przez Panią Agnieszkę Gontarek, dotyczące produktów Biura Informacji Kredytowej. Następnie podzielono nas na trzyosobowe zespoły, w których mieliśmy wykonać plakaty na zadany wcześniej temat. Wieczorem zorganizowano nam zabawy outdoorowe: podzielono nas na cztery grupy, każda otrzymała nadajnik GPS. Nasze zadanie polegało na znalezieniu i wykonaniu zadań w pobliskim lesie i na plaży. Na koniec mieliśmy do dyspozycji kilka atrakcji przygotowanych na plaży przez organizatorów (siatka, gąsienice, piłka nożna w sukni :)
W sobotę odbył się finał. Sam test składał się z 30 pytań zamkniętych i 14 zadań otwartych. Następnie odbyły się prezentacje naszych plakatów oraz uroczyste wręczenie nagród.

Udało się. Zdobyłem II miejsce a moja grupa wygrała konkurs na najlepszy plakat. Po tym wszystkim mieliśmy kilka godzin wolnego na zwiedzanie Gdańska. O 20.00 rozpoczęliśmy zabawę pożegnalną w altanach hotelu. Był grill, tańce, karaoke... Później nieco się ochłodziło i organizatorzy przenieśli naszą imprezę do klubu w hotelu. W niedzielę wyruszyliśmy do swoich domów.

Jeśli chodzi o nagrody, za zajęcie II miejsca były to m. in.: medal, statuetka, tablet, MP3, 3 pendrivy 8GB, plecak-walizka, notesy, książki, akcesoria komputerowe (myszki, przedłużacze, adaptery), gra ekonomiczna, skórzany portfel, kubki, smycze, itp.) Każdy opiekun również otrzymał upominki.

Zachęcam każdego do sprawdzenia swoich umiejętności w różnych konkursach (nie tylko olimpiadach przedmiotowych). Nie zawsze się udaje, ale warto próbować. :)