Kilka słów o ewaluacji...

Obraz

W dniach od 9-20 marca odbywała się ewaluacja zewnętrzna naszego zespołu szkół, prowadzona przez przedstawicieli Kuratorium Oświaty
w Rzeszowie. 20 marca Rada Pedagogiczna zapoznała się ze wstępnym projektem raportu. Słowa podziękowania kieruję do WSZYSTKICH, którzy w jakikolwiek sposób zaangażowali się w ewaluację.

Po raz kolejny przekonaliśmy się, że rodzice są partnerami szkoły, zawsze można na nich polegać,
a uczniowie czują się w szkole dobrze i bezpiecznie. Raporty z prowadzonej ewaluacji, to trzy dokumenty do wglądu dla zainteresowanych: Gimnazjum, Szkoła Podstawowa, Przedszkole.
Ewaluacja zewnętrzna polegała na zbieraniu i analizowaniu informacji na temat funkcjonowania szkoły w obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa:
1. Szkoła lub placówka realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój uczniów.
2. Zarządzanie szkołą lub placówką służy jej rozwojowi.
Ewaluacja miała także na celu ustalenie poziomu spełniania przez szkołę wymagań zawartych
w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej na pięciu poziomach.
Nasz zespół szkół otrzymał poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę. Do tak wysokiego wyniku przyczynili się niewątpliwie Partnerzy naszej szkoły, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, uczniowie i RODZICE, którzy żyją sprawami szkoły, bardzo prężnie działają i są zawsze dyspozycyjni, czego właśnie dowodem była prowadzona ewaluacja.

Dlatego szczególne podziękowania kieruję w stronę rodziców, którzy chętnie włączyli się w działania ewaluacyjne, a są to: Agata Salamon, Wioletta Grygiel, Marta Piękoś, Beata Olech, Katarzyna Makuch, Bernadeta Zuzak, Agnieszka Danek, Marzena Długosz, Justyna Stanek, Urszula Czech, Marian Liszowski, Iwona Kowalczyk, Lucyna Salamon, Grażyna Bysiewicz, Dorota Dyka, Dorota Gruszczyńska, Agata Wojnarowska, Jacek Pietruszka, Ewa Czech, Monika Marszałek, Agnieszka Zajchowska, Halina Gąsior, Magdalena Giera, Maria Ziobrowska, Jerzy Banaś, Anna Matusz.

Ewaluacja dała obraz funkcjonowania naszej szkoły i możliwość wyciągnięcia wniosków na przyszłość, nad jakimi obszarami należy jeszcze popracować i udoskonalić pracę.