Wakacje na trzeźwo - wycieczka wieńcząca projekt

Wycieczka

22 czerwca uczniowie naszej szkoły - IV SP i I G uczestniczyli w wycieczce wieńczącej projekt "Wakacje na trzeźwo". Tegoroczna trasa wiodła od Stępiny przez Biecz po Krynice Górską. Wyruszyliśmy rześkim rankiem, by po godzinie dotrzeć do Biecza - średniowiecznego miasta znanego
z prężnie rozwiniętego handlu i rzemiosła.

W byłym zamku zwiedzaliśmy muzealne eksponaty - wnętrze apteki z XIX wieku z zapleczem,
w którym przyrządzano leki, mikstury, nalewki, ciasta i kosmetyki. Obejrzeliśmy wnętrze pomieszczeń mieszkalnych, meble, przyrządy codziennego życia, zbiory instrumentów muzycznych - podziw
i ogłuszenie wzbudziła kołatka korbowa oraz katarynka. W baszcie mogliśmy podziwiać zbiory narzędzi, przyrządów i wyrobów rzemieślników bieckich.
Po zwiedzeniu ekspozycji muzealnych przeszliśmy do turmy, miejsca katowskiego. Czekający kat barwnie opowiadał dzieje Biecza związane ze zbójem Beczem, tradycjami szkoły katowskiej. "Kat" zaprezentował umiejętności posługiwania się mieczem ścinając głowy obecnych nauczycieli. Po wyjściu z turmy ruszyliśmy na rynek, by się ochłodzić lodami i wodą z fontanny.
Po przerwie ruszyliśmy do Krynicy. Najpierw wyjechaliśmy na Jaworzynę Krynicką, skąd roztaczają się piękne widoki na Beskid Sądecki, Tatry, okoliczne miasteczka i wsie. Po zjechaniu w dół ruszyliśmy do Krynicy - stąd wyszliśmy na Górę Parkową, gdzie dużym powodzeniem cieszyły się ślizgi - uczniowie wśród śmiechu i wrzasków zjeżdżali z różna prędkością. Po zejściu z Parkowej udaliśmy się na lody i pizzę, następnie na deptak by posłuchać orkiestry dętej - oczywiście były tańce. Powodzeniem cieszyły się fontanny dając radość opryskującym i opryskiwanym. Po atrakcjach wyruszyliśmy do swych domów autokarem.
Dziękuję Ani Maraj i Małgosi Tabak-Godek za współorganizację, opiekę i humor.